In 2010 heb ik RJ-Creations opgericht. Een allround mediabureau gespecialiseerd in hoogwaardige videoproducties.
Er zijn vele opties om uw bedrijf in de spotlight te zetten door middel van video:
Presentatievideo
Veel bedrijven geven weleens een presentatie. Bijvoorbeeld tijdens een netwerkbijeenkomst. Deze presentaties gaan meestal niet over uzelf. Ze gaan vaak over een onderwerp waar de deelnemers mee verder kunnen. Neem zo’n presentatie op en publiceer deze op YouTube en op uw website. Nu hebben niet alleen de deelnemers iets aan de presentatie, maar ook de bezoekers van uw website.
Instructievideo
Leg uit hoe uw product of dienst werkt. Behandel alle knoppen en opties. Op deze manier kunt u de gebruikers van uw product op weg helpen. Ook zien potentiële klanten hoe het product werkt.
Hulpvragen
U kent ze wel, de vragen aan de telefoon die elke keer weer opnieuw terugkomen. Hoe stel ik in dat de achtergrond oranje wordt? Hoe vervang ik de batterij? Beantwoordt de hulpvragen allemaal in afzonderlijke video’s. Zo kunt u mensen die bellen of via de mail een vraag stellen, snel verwijzen naar de juiste video. Ze hoeven dan ook niet opnieuw te bellen, maar kunnen de video nog eens bekijken, op pauze zetten of terugspoelen.
Evenement registratie
Laat een video opnemen tijdens een evenement. Een leuke herinnering voor de bezoekers en u kunt mensen die er niet waren laten zien wat ze gemist hebben. Misschien komen ze de volgende keer wel. Daarbij kunt u de video’s weer gebruiken tijdens de promotie van het volgende evenement.
Testimonials
Laat uw klanten in een video vertellen wat ze van uw product of dienst vinden. Stel vragen om ze op weg te helpen.
Er is vast wel een optie die van toepassing is op uw bedrijf. Ik heb me de laatste jaren gespecialiseerd in video’s voor reisorganisaties en help hun daarmee om zichzelf beter zichtbaar te kunnen maken op internet. De klant kan hierdoor optimaal gebruik maken van social media om in vogelvlucht de hightlights van de reis te laten zien.
Ik merk dat de vraag naar video voornamelijk gericht is op bedrijfsvideo’s. Deze vorm van video is vrij traditioneel. Wilt u meer opvallen, dan is het wellicht tijd om en invalshoek te kiezen die creatiever is. Ik ben ervoor om u hiermee verder te helpen.
Voor nu en de komende blogs, veel leesplezier!
– Robin Jongerden